Budowa Komisariatu Policji w Szczawnicy wkroczyła w kolejny etap


W środę 09 kwietnia br., w Kancelarii Notarialnej w Krościenku n/D, po tym jak Miasto i Gmina Szczawnica przekazało działkę położoną przy ul. Skotnickiej pod budowę komisariatu policji, podpisany został akt notarialny darowizny.
Podpisy na dokumencie złożyli Grzegorz Niezgoda – Burmistrz Szczawnicy oraz nadinspektor Mariusz Dąbek – Komendant Wojewódzki Policji w Krakowie.

Zgodnie z podpisanym uprzednio porozumieniem intencyjnym zawartym pomiędzy Miastem i Gminą Szczawnica a Komendą Wojewódzką Policji w Krakowie, miasto zobowiązało się do pokrycia kosztów punktowej zmiany planu zagospodarowania przestrzennego, tak aby możliwa była realizacja planowanej inwestycji. Ponadto zobowiązało się do udzielenia pomocy finansowej z przeznaczeniem na opracowanie projektu budowlanego obiektu. Z kolei Komenda Wojewódzka zobowiązała się podjąć w 2014 roku działania w kierunku rozpoczęcia budowy docelowej siedziby Komisariatu Policji z budynkiem garażu i parkingiem na przekazanych działkach, a całą inwestycję zakończyć do 31 grudnia 2015 r., tak aby komisariat mógł rozpocząć funkcjonowanie w nowym budynku od 01 stycznia 2016 r.

„Obecna sytuacja lokalowa komisariatu, który dzierżawi pomieszczenia od Banku Spółdzielczego w Krościenku n/D, jest niezadawalająca. Powstanie Komisariatu Policji w Szczawnicy przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa mieszkańców pienińskiego kurortu, a przede wszystkim wpłynie na polepszenie warunków obsługi obywateli oraz na podniesienie standardu pracy policjantów i pracowników cywilnych” – powiedział Burmistrz Grzegorz Niezgoda.


 

Autor: AS