Informacja z prac komisji Rady Miejskiej - działalność Straży Miejskiej

W miniony poniedziałek - 14 lutego odbyło się posiedzenie Komisji Planowania i Budżetu Rady Miejskiej, podczas którego omówione zostało sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej oraz poruszone zostały problemy związane z bezpieczeństwem i porządkiem publicznym, a także kwestie dotyczące utrzymania czystości.

Analizie poddane zostało zagadnienie związane z parkowaniem samochodów wzdłuż ciągów komunikacyjnych, co uniemożliwia właściwą ochronę przeciwpożarową i negatywnie wpływa na zimowe utrzymaniem dróg przez służby miejskie.
Komendant Straży Miejskiej został zobowiązany do częstszych reakcji na pojazdy, które parkowane są na ul. Jana Wiktora, ul. Flisackiej oraz na ul. Nad Grajcarkiem gdzie w ostatnim czasie wybudowany został deptak spacerowy.
Ustalono, że ten ostatni problem zostanie kompleksowo rozwiązany poprzez wprowadzenie organizacji ruchu o charakterze promenady spacerowej w tym terenie.
Członkowie Komisji Planowania i Budżetu podjęli również decyzję o przystąpieniu do prac związanych ze zmianą Regulaminu Utrzymania Czystości i Porządku w części dotyczącej wolno biegających psów oraz wprowadzenia stosownych zapisów w zakresie funkcjonowania na terenie Szczawnicy dorożek konnych.
W trakcie posiedzenia została również zwrócona uwaga na konieczność częstszego karania mieszkańców posiadających psy, które nagminnie zanieczyszczają miasto bez konsekwencji dla właścicieli, którzy nie sprawują właściwej opieki nad swoimi zwierzętami.
Kolejny raz poruszony został problem związany z oznakowaniem, estetyką i usankcjonowaniem działalności gospodarczej związanej z przewozem osób dorożkami konnymi. Działania w tym zakresie mają dotyczyć podpisania porozumienia o współpracy pomiędzy Miastem i Gminą a szczawnickim fiakrami, w którym zostaną ustalone m.in. zasady korzystania z infrastruktury miejskiej w tym utrzymania czystości, zabezpieczenia kopyt końskich itp.

Komendant Straży Miejskiej przedstawił ponadto zagadnienia związane z wykroczeniami drogowymi, przeciwdziałaniem alkoholizmowi, współpracą z policją oraz zaprezentował wyniki działań podjętych w stosunku do właścicieli nieruchomości z uwzględnieniem kontroli umów na wywóz nieczystości stałych i opróżnianie szamb.