W nagraniu realizowanym w 1973 roku przez grupę badawczą z Katedry Etnomuzykologii KUL wzięło udział 17 osób: górali i góralek. Utwory mają obecnie wartość historyczną, do czasów współczesnych tylko niektóre warianty muzyczne przetrwały w śpiewie. Szczawnicki Chór Kameralny zaprezentował 11 prapremierowych wykonań, z których każde poprzedzone było archiwalnym nagraniem. Program koncertu obejmował pieśni: adwentową, pastorałki, przygodną, pieśni wielkopostne i za zmarłych, pieśń dziadowską i pieśń do Najświętszej Panny. W każdy z okresów liturgicznych wprowadzał słuchaczy Andrzej Dziedzina-Wiwer recytując swoją poezję.
"Jest to projekt całkowicie nowatorski - ocenił dr hab. Antoni Zoła, profesor Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, dyrektor Instytutu Muzykologii. - Jego autorzy, opierając się na najlepszych doświadczeniach z przeszłości, nawiązują do tych wzorców twórczych inspiracji, które towarzyszyły ideom estetycznym F. Chopina, K. Szymanowskiego, B. Bartoka i innych wybitnych twórców europejskiej kultury muzycznej, zafascynowanych jej lokalnymi tradycjami. Zadeklarowana w opisie projektu konfrontacja archiwalnych materiałów oryginalnych z ich twórczą transformacją dokonaną przez znakomitych kompozytorów stwarza niepowtarzalną okazję do głębokiej refleksji nad współczesną recepcją kultury tradycyjnej".
Koncert wsparli finansowo: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Urząd Miasta i Gminy Szczawnica, Uzdrowisko Szczawnica SA i spółka Thermaleo z prezesem Andrzejem Mańkowskim, studio PP z Rabki-Zdroju. (TEZ)