Szczawnica pozyskała środki finansowe na promocję


                                                                        

Decyzją Podkomitetu Monitorującego Program Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska - Republika Słowacka 2007-2013, złożony przez Miasto i Gminę Szczawnica projekt pn. „Wzmocnienie konkurencyjności pogranicza polsko-słowackiego na międzynarodowym rynku turystycznym” znalazł się na pierwszym miejscu listy mikroprojektów rekomendowanych do dofinansowania w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego za pośrednictwem Euroregionu TATRY.

Pierwszym celem projektu, którego partnerem zagranicznym będzie słowackie miasto Spiska Bela, jest zwiększenie spójności społeczno-gospodarczej oraz wzmocnienie konkurencyjności obszaru gmin przygranicznych poprzez promocję i rozwój turystyki.
Drugim zakładanym celem projektu jest aktywizacja transgranicznego ruchu turystycznego, którego generalnym czynnikiem jest budowa programu rozwoju turystyki oraz podejmowanie intensywnych działań reklamowych i promocyjnych, które doprowadzą do zahamowania bezrobocia na obszarach przygranicznych, a następnie uruchomią procesy trwałego wzrostu gospodarczego.
Projekt adresowany jest do społeczeństwa lokalnego obu przygranicznych gmin, turystów, kuracjuszy i wczasowiczów licznie przybywających w rejon Pienin i Tatr Bielskich oraz do lokalnego biznesu i potencjalnych inwestorów.

Działania promocyjne realizowane w ramach projektu podkreślą dużą atrakcyjność turystyczną Szczawnicy i Spisskiej Beli, a także uwypuklą znaczenie turystyki jako czynnika istotnie wpływającego na rozwój społeczno-gospodarczy pogranicza polsko-słowackiego oraz przyczynią się do zwiększenia turystyki krajowej i międzynarodowej.
Podejmowane w ramach projektu promocyjne działania dodatkowo zainicjują i wzmocnią współpracę nie tylko między samorządami lokalnymi obu partnerskich miejscowości, ale także pomiędzy organizacjami turystycznymi.

Projekt zostanie zrealizowany na przestrzeni 10 miesięcy, tj. od grudnia 2009 r. do września 2010 r., i obejmować będzie opracowanie i publikację materiałów promocyjnych w formie:

  • albumu promującego walory przyrodnicze miast pogranicza polsko-słowackiego, które objęte zostały niniejszym mikroprojektem,
  • folderu promującego walory turystyczne, krajobrazowe, kulturowe i historyczne Szczawnicy i słowackiej Spisskiej Beli,
  • książki promującej roślinność Pienin.

W ramach projektu ogłoszony zostanie konkurs pn. „Turystyczna Pamiątka ze Szczawnicy”, a wyłoniony w ramach niego upominek regionalny zostanie uznany za wizualny symbol miasta, i tym samym zostanie wykonany jako gadżet reklamowy w celach promocyjnych.
Projekt zakłada również zakup trzech kamer internetowych, które zlokalizowane zostaną w najatrakcyjniejszych miejscach Szczawnicy i z których obraz zamieszczony będzie bezpośrednio na oficjalnej stronie internetowej miasta i gminy.
Ponadto w ramach realizowanego mikroprojektu wykonane zostaną tablice turystyczne mające na celu promowanie i propagowanie informacji o walorach przyrodniczych i turystycznych Szczawnicy oraz informujące o szlakach pieszych i rowerowych.
Całkowity koszt mikroprojektu wyniesie 48.812,00 euro w tym:

  • 41.490,20 euro – stanowić będzie dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,
  • 4.881,20 euro – środki z rezerwy celowej budżetu państwa,
  • 2.440,60 euro – wkład własny miasta i gminy Szczawnica.

Działania, które podjęte zostaną w trakcie realizacji projektu oraz które doprowadzą do powstania produktu końcowego przyczynią się do wyrównania poziomu świadczenia usług turystycznych po obu stronach granicy.

Dla przybywających do Szczawnicy i słowackiej Spisskiej Beli turystów, realizacja zadań objętych niniejszym projektem przyczyni się do lepszego dostępu do rzetelnej i szczegółowej informacji turystycznej.

 

Autor: Anna Szczepaniak